Journal

Journalarkiv

Sök och filtrera

Påskhelgen

FULLT UPP denna helg!

Testade bland annat klättring, galet skoj! Helt klart något jag ska göra igen!

Annars har det varit mycket mat..och dryck med % i. Dvs inte det bästa för ett lyckat FAT camp..

 

20110425-202527.jpg

Klättrarskor och kritpåse

FAT camp – sammanfattning av vecka 2

Viktändring mot föregående vecka, +1.6 kg

Nuvarande vikt: 87.9 kg

 

Åh shit. +1.6 kg..påskmat och öl är anledningen. Till störst del ölen eftersom det blev en 2 dagars. Det är helt enkelt bara att gilla läget.

Dagens träning 21 april 2011

Aktivitet: Gym (styrka och kardio)

Uppvärmning: 5 minuter crossrrainer + 5 minuter löpband

Muskelgrupp: Biceps och vader

Kardio: 22 minuter löpband

Tid: 1:30:00


Sammanfattning av dagens träning: Bra träning. Saknade dock musik i öronen när jag stod på löpbandet, får bli att låta min iPod shuffle och träningshörlurar ligga i träningsväskan!

Dagens träning 18 april 2011

Aktivitet: Gym (styrka och kardio)

Uppvärmning:

Muskelgrupp: Axlar och mage

Kardio: 10 minuter crosstrainer

Tid: 1:00:00


Sammanfattning av dagens träning: Totalt. Misslyckat. Träningspass. Började med att kliva in i ett FULLT gym, där föll motivationen och peppet direkt och kom aldrig riktigt tillbaka.

FAT camp – sammanfattning av vecka 1

Viktändring mot föregående vecka, +0.3 kg

Nuvarande vikt: 86.3 kg


En överansträngd fot och sen kvällsmat sammanfattar denna vecka bra.

Foten, som jag har känt av lite sedan veckan innan, gör ont vid höger yttersida (höger fot dvs) och känns av ibland när jag går. Överansträngning troligtvis. Därför minskat på promenaderna denna vecka.

Kvällsmaten måste jag ändra på, äts alldeles för sent! Helt fel. Ska äta tidigare vecka 2 helt enkelt.

Godis i fredags, den enda dagen i veckan jag tillåter mig själv att äta godis. Funderar därför om jag ska ha vägdag på fredag istället/också.

Viktökningen var ganska väntad då träningen inte blev så mycket av (förklarliga skäl) och sen kvällsmat.

Tar med mig det positiva ur denna vecka och ser fram i mot vecka 2!

Dagens träning 11 april 2011

Aktivitet: Gym (styrka)

Uppvärmning: 10 minuter crosstrainer + 10 minuter löpband

Muskelgrupp: Axlar och ben

Tid: 1:30:00


Sammanfattning av dagens träning: Blev ett lugnt pass, inte mycket svett. Testade löpband för första gången i mitt liv, ovant! Gällde att titta på löpbandet och inte tv:n nu i början märkte jag..