Journal

Journalarkiv

Sök och filtrera

Ensamträning en tisdag

Dagens plan, som var var 4.2 km löpning i intervaller med sällskap, fick ändras lite idag då jag igår kväll fick ett sms att han var tvungen att ställa in på grund av jobb så det var bara att ge sig ut själv. Ja det var ju det där bara..

10.00 var tänkt att jag skulle åka till slingan, 09.42 låg jag fortfarande i sängen och funderade vad jag skulle kunna komma på för ursäkter för att inte ge mig ut själv. Efter någon minuts funderande tog jag mig ur sängen och klädde på mig löparkläderna som redan var framlagda och gav mig ut. Och tur var det.

3.25 km i strålande sol på en molnfri himmel. Sedan att luften var väldigt kvav, så pass så att det kändes som man hyperventlierade (okej, lite överdrivet) och att jag fick känning av håll sista 400 meterna behöver vi väl inte prata om.. 😉

Skönt att jag tog mig ut själv idag, det var länge sen. Bra mentalt.

En bra start på tisdagen.

Nu, en kopp kaffe!

20120911-113104.jpg

Träningsupplägg för vecka 37

För tillfället är det bara latheten som håller mig ifrån att ge mig ut i löpspåret så denna vecka har jag planerat min träning. Det blir så här..

 

Tisdag

2.7 km löpning. 3.25 km löpning. Check!

 

Torsdag

4.2 km i intervaller, 1 minut löpning/1 minut gå. 2.7 km löpning. Check!

 

Söndag

Backintervaller. 2.65 km löpning. Check!

 

Övrigt

Troligtvis en promenad någon dag också.

3 grabbar och ett gäng hästar

Fint väder (läs att kunna gå i t-shirt) en söndag i september kräver ju nästan en promenad och så blev det även. Efter lite mer än 1 timme hade vi gått 5.76 km och kändes oss nöjda för dagen.

Och hästarna? Dom går troligtvis fortfarande där ute i hagen.
20120909-171303.jpg

Kort uppdatering

Träningen är rätt obefintlig just nu eftersom förkylningen som kom förra veckan fortfarande gör sig påmind i form av en snorig näsa. Jag hoppas att jag kan ut och springa till nästa vecka, det blir hur som helst en promenad i helgen.

Vikten har börjat peka nedåt då jag har lagt om maten lite grann så det är skönt nu efter dom extra semesterkilona.

Så är läget för tillfället, återkommer snart!

1kr/km juni-juli

Även då jag inte sprang något under 3 av dom 4 semesterveckorna på grund av skada fick jag ihop 92.76 km under juni och juli!

Beloppet jag kommer att skänka till cancerfonden alltså 93 kr.

Nu är vi uppe i över 30.000 kr! Vill du också vara med?