Journal

Journalarkiv

Sök och filtrera

Söndagsmorgon

08.00 stod klockan på och kroppen fullkomligt skrek ”ligg kvar!” när jag vakande i morse.

 

Så blev det inte utan 09.00 stod jag i löpspåret och mötte upp mitt sällskap som var, minst sagt, lika trött som jag. Temperaturen stod på +8° (blev årets premiär för vinterlöparjackan idag) och både luften och marken var fuktig efter nattens regn. 2 morgonpigga hundägare på promenad var det enda sällskapet i löpspåret vi hade under våra 3.30 km. Fotleden kändes av men inte så jag var tvungen att stanna, mer nu efteråt som den börjar kännas mer och mer. Nya skor med mer stöd än mina Nike Lunarglide +3 ska det investeras i.

 

Efter passet blev det en kopp kaffe tillsammans med morgontidningen och färska frallor.

 

 

Härliga söndag.

 

20121014-101915.jpg

2 löpass och en ond fotled

2 löppass har det blivit sedan sist.

 

Det första var i fredags då jag fick ett infall att jag skulle ut och springa på kvällen. 3 km blev det och det funkade galant, inga problem alls.

 

Det andra passet var i söndags och det funkade inte alls. Troligtvis hade jag suttit still för länge innan jag skulle ut och springa så min fotled (som jag har lite problem med för tillfället) ville inte alls vara med. Blev lite mer än 3 km och har fortfarande ont sedan söndagen.. På lördag morgon tänkte jag ge mig ut på en sväng igen.

 

Det var allt för tillfället!

Onda knän på promenad

Mina knän har börjat göra ont och jag gissar att det är den vanliga nybörjarsjukan, löparknä. Därför har jag inte sprungit något nu på en vecka och tänkte att idag skulle jag se hur det fungerade att promenera, vilket fungerade fint.

 

3.35 km blev det på lite mer än en halvtimme (34:21) och 164 kalorier blev förbrända.

 

Svårt att klä sig denna tiden, 10 grader varmt med blåst och solsken.. Tog mysbyxor, funktionströja (t-shirt) och underställströja. Det var skönt i skuggan om vi säger så..

 

20120924-132552.jpg

2 stycken rådjur på ljusan dan’ (på ängen under det vänstra huset).

20120924-132625.jpg

Det var lite som ett djurprogram idag på rundan!

Sammanfattning av vecka 37

Det blev lite ändringar, faktiskt varje dag, i träningsupplägget den här veckan men jag gjorde alla 3 passen och det är jag riktigt nöjd med!

Tisdagen var det väldigt kvavt i luften så hade lite svårt med aningen. Onsdagen funkade fint förutom en fotled som värkte lite. Idag, söndag, ska vi väl inte prata om..

Måste lära mig att inte jämföra mig med folk på twitter som mysjoggar 12 km under ett pass..

Vecka 37, check!

Söndagsträning med en trött kropp

Ibland har man ett träningspass där kroppen verkligen inte vill vara med, idag var ett sådant.

Började dagen med att inte gå upp när klockan ringde och vaknade därför 1 timme efteråt, tröttare än vad jag var när klockan ringde en timme tidigare. Tittade ut och såg vädret, grått och mulet. På mig träningskläderna och ner i soffan för att låta kroppen vakna lite. Gav mig ut och efter några hundra meter började knät göra ont och jag blev tvungen att gå en bit, testade springa igen men knät kändes fortfarande. Och så höll jag på tills jag kom hem.

Det ville sig helt enkelt inte.

Kylig morgonträning

Funderade igår kväll om jag skulle ge mig ut då min fotled värkte lite mer än vad den brukar efter för mycket snedbelastning på foten men det kändes okej i morse när jag vaknade så jag gav mig ut, faktiskt lite tidigare än tänkt. Solen sken men luften var kall och det var nästan så jag saknade min löparvantar från Craft..

Fotleden känns sådär nu ikväll och får se hur jag gör med helgens pass.

Ankelskydd ska hur som helst inhandlas.

20120913-234721.jpg

Så här pigg (och orakad) såg jag ut i morse.