Hej förkylningen, försvinn gärna så snabbt du kan, tack.
Journal
Journalarkiv
Sök och filtrera
Kategorier
Arkiv
2011
Ironman Kalmar, positivt eller negativt för staden?
Jag var lite nyfiken om vad det stod i Kalmars lokala tidning om Ironman Kalmar och hittade detta..
En Lindsdalsbo kräver kommunen på 6 000 för att han inte kan använda vägar i området på lördagen tackvare Ironman. Han i frågarsätter varför kommunen ska betala ett amerikanskt bolag för att det ska utnyttja vägar som skattebetalarna betalar.
Insändarskribenten Linda svarar.
Vad tycker du? Lämna gärna en kommentar i detta inlägg med dina tankar!
Söndagspromenad i kvavt väder
Det blev faktiskt en promenad idag, tro det eller ej! Huvudet sa åt mig att jogga lite men bestämde mig för att bara låta benen gå idag och så blev det. Det var väldigt kvavt (och 28 grader) ute så det var ansträngande ändå. Snart blir det grillat, ska bli väldigt gott!
Hoppas att ni får en trevlig söndag!
Det var väl inte den bästa av mina idéer..
..när jag idag i löpspåret kom på den briljanta idéen att köra intervaller + backar när luften utomhus stod still.
Sträckan, som jag inte sprungit på tidigare, innehåller ungefär halvvägs en lång uppförsbacke som kändes längre och längre för varje varv vi tog. Intervallträningen blev att vi sprang från början av backen till toppen sedan gick runt (inte ner) tills vi kom till backen och sprang igen. Och som sagt, luften stod still, det var kvavt och svetten rann.
4 varv blev det och maxpulsen blev varv 1 – 167, varv 2 – 182, varv 3 – 191 och varv 4 – 197.
Bra start på dagen!
Du skulle vara bra om..
..jag fick ut dessa på promenader i veckorna igen.
Jag kände att det blev lite för mycket med både mina längre och raska promenader och löprundorna förut men jag skulle kunna kombinera löpningen med medellånga lugna promenader. Både skönt att komma ut och det ger lite extra på träningen.
Till att börja med måste jag skaffa mig ett par hörlurar då dom förra har gått sönder!
Imorgon blir det löpning, utan hölurar, med sällskap.
Dagens träning inställd
Blir ingen träning idag, sällskapet blev uppbokad på jobb och jag kände att jag behövde sova några extra timmar för att komma ifatt med sömnen, så det känns helt okej att det inte blev någon.
Mysjoggat ut semestern
Det blev någon sorts mysjogg/promenad vid havet ikväll med solen på väg ned och den friska havsluften i lungorna tillsammans med en väldigt god vän. Jag var väldigt skeptisk när hon hörde av sig och ville ut och springa men hon lyckades få mig ur soffan och tur var det! Idag är den sista dagen på semestern detta år och det blev en perfekt avslutning på den.
Nästa träningspass blir på tisdag, löpning.
Nu är det dags för sängen. En lördag som satte sina spår.. 🙂
God natt!





