Journal

Journalarkiv

Sök och filtrera

Dags att avsluta sommaruppehållet!

Det har varit sommaruppehåll både här i bloggen och på träningsfronten, och det är dags att avsluta det!

Då jag, så klart, inte velat förvärra smärtan i vaden har jag tagit paus för löpningen och det verkar ha gjort gott då smärta har försvunnit. Så imorgon eftermiddag är det dags att för en sväng i löpspåret och vi får hoppas att inte smärtan gör sig påmind igen.

Vikten har gått upp något kilo (läs 2 st) och det är jag okej med. Mycket mat på uteserveringar och en och annan öl har intagits och det har faktiskt varit riktigt gott. Nu är dock semestern slut och vardagen ska få lite rutiner igen, både med mat och träning, ska bli skönt!

Semester är slut (för mig i alla fall) och nu laddar vi inför höstens träningssäsong!

Överansträngning?

Värk på vänster sida av höger vad som kommer fram vid ansträngning. Träningen har därför varit lite till och från dom senaste 2 veckorna, försöker att vila vaden så mycket jag kan. Ska ta en joggingtur på torsdag och känna efter lite grann..

Dagens träning 23 juli 2012

Puh!

7.15 km på vad jag skulle benämna som ’trail’ (ett bra svenskt ord tack) i 20°C värme i 1 timme (för att vara exakt 1:00:05). God damit! Det var meningen att vi skulle jogga mestadels av rundan men sällskapets återkommande håll gjorde att det inte blev mycket alls av den varan, tyvärr. 509 kalorier förbrändes och ikväll ska några av dom kalorierna användas till kall öl på en uteservering.

Trevlig kväll på er där ute!

Uppdatering: Så här såg det ut.. 🙂

Dagens träning 22 juli 2012

SVETT.

Jösses, jag brukar inte svettas mycket men så här mycket tror jag inte jag har svettas på länge! Vet inte om det var bomullströjan jag använde att springa i idag, fredagens förtäring av dricka eller den strålande solen som gjorde det (troligtvis var det kombination av alla tre) men svetten rann. Hur som helst blev det 3.55 km asfalt där ca 0.5 km var promenad (uppvärming 300 m och sedan 200 m efter en seeeeg backe). Gjorde en klassiker när jag kom hem och glömde stänga av klockan så lite osäker på tiden.

Nästa pass får bli i löpspåret tror jag, benen får verkligen stryk av asfalten!

Direkt efter dagens pass, skönt varm och svettig! 🙂

Dagens träning 19 juli 2012

Regn.

Men härligt! Sällskapet undrade först om jag skojade att vi skulle ut i regnet.. det gjorde jag inte! På med min regnavvisande jacka från Craft, tightsen från 2XU, en keps med märke från baseball-ligan och sedan ut för att möta upp sällskapet. Inget överdrivet regn men det droppade på under hela passet och jackan gjorde verkligen sitt jobb bra.

Distansen blev som ni ser nedanför 5.44 km och det var på asfalt. Ca 1.5 km av passet blev promenad då sällskapet hade lite problem med håll idag. Väldigt nöjd med passet och att springa i regnet var riktigt härligt och skönt!

 

Dagens träning 16 juli 2012

Idag blev det ett nytt asfaltspass och det blev 3 km löpning (sällskapet ville gå sen) och 1.53 km promenad.

Kul grej, blev stoppad av en person som frågade efter vägen, eftersom vi hade börjat promenera visade jag han vägen och vi småpratade lite under tiden. Visade sig att han ska springa AXA fjällmaraton! Löpare, dom finns överallt! 🙂

Dagens träning 15 juli 2012

5.93 km promenad på 57:46. Brukar väl ligga några minuter under den tiden vanligtvis men nu har jag inte gått den sträckan på länge så jag är nöjd ändå! 🙂