Vad vill jag göra?
Springa ett lopp i kategorin 5-10 km
Vad vill jag uppnå?
En vikt på 75 kg
Äta lagat mat 2 gånger per dag
Få ordning på maten under helgerna
Kunna springa 5 km utan problem
Vad har jag för planer?
Träna
Journal
Gårdagens morgon startades med en 8 km promenad runt en sjö här i närheten. Sträckan som börjar med en grusväg i skogen innefattade både skridskoåkning, hård snö och smällt snö. Dubbelt så jobbigt än tänkt och det blev en par pareringar men ingen i sällskapet satte sig på rumpan som tur var. Efter den delen av sträckan, som är ungefär halva, blev det kaffe, mackor och slöande i solskenet. Andra halvan av sträckan är asfalt och förutom några hala ställen var det inga problem utan gick av bara farten.
Använde fotledsskyddet och så här dagen efter känns det bra förutom lite ont i vaden vilket troligtvis är på grund av ovana.
Sammanlagt blev det 8.77 km (med solsken hela tiden) på tiden 02:04:45 (inklusive fikapaus) och 652 kalorier förbrända. Härlig start på dagen!
Det blev en middagspromenad med 2 vänner idag, 4.58 km på tiden 47:38 och det var riktigt skönt att gå i solskenet.
Halkade till i förrgår och när jag skulle parera för att inte ramla sträckte jag till något i höger undersida lår vilket jag kände av lite idag. Hur fotleden känns får vi se ikväll.
Trevlig fredag på er!
Under tiden dom flesta låg bakfulla och intog sin pizza till frukost så var jag och 2 vänner med deras 1 åriga son på en 3.61 km nyårsdagspromenad. Använde mitt fotledsskydd och förutom lite stelhet nu på kvällen så verkar det ha fungerat bra! Hoppas att det fungerar lika bra framöver också.
Temperaturen låg på runt +4 till +6 grader och lite kallt hade jag nog klätt mig men det funkade när man väl fick upp värmen.
En bra start på det nya året!
Det blev visst ett uppehåll på sådär ungefär 2 månader, både med träning och bloggande.
Anledningen är/var att fotleden värkte efter varje löppass och längre promenad så jag bestämde mig för att dra ner på det, helt och hållet. Jag tror det var det mest förnuftigaste även om vikten har gått upp. Jag har för någon månad sedan köpt ett fotledsskydd som jag har börjat använda på jobbet (där jag går många men korta sträckor) och det har känts riktigt bra så jag ska ge mig ut på en längre promenad nu i julhelgen/mellandagarna tänkte jag.
Hej för idag!
Eftersom att det tog ungefär en vecka innan fotleden slutade göra ont efter förra söndagens löpning så blev det igår en rehabpromenad på 5.8 km. En skön höstdag med solen som tittade fram då och då.
I veckan blir det promenad igen då fotleden inte känns av idag!