Journal

Journalarkiv

Sök och filtrera

Snorig söndagspromenad avklarad

Eftersom jag har suttit imomhus nu i 2 dagar och försökt kurera mig kände jag att jag ville ta mig ut idag och gå en kort sväng, den blev visst lite längre..

Understället åkte på tillsammans med mina vantar från Craft och en halsduk, och det räckte nästan. Mötte upp mitt sällskap och vi bestämde oss att gå lite som vi kände för, det är nog anledningen varför det blev lite längre än tänkt. Halvvägs blev det en oplanerad take away-kaffe på 7/11 som värme gott dom sista kilometerna.

4.40 km blev promenaden och nu är det soffan med en filt och näsdukar som gäller!

Tidig söndagsmorgon

Jag tycker det är skönt att gå upp tidigt på helgen, innan hela staden vaknat, och så blev det även idag. En morgonkaffe tillsammans med DN helg (Dagens Nyheter) startas dagen med.

20111009-072340.jpg

Och där kom förkylningen..

..som ett brev på posten.

Som jag skrev i förra inlägget hade jag lite halsont efter träningen i torsdags. På fredagsmorgonen när jag vaknade var det – Ni kvinnor pratar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld..-känslan. Genom näsdukar, halstabletter, värktabletter och nässpray höll jag mig igång och jobbade hela dagen och kvällen blev väldigt lugn liggandes i soffan. Kurering är det som gäller nu så ska jag försöka ta mig ut på en lugn promenad imorgon i alla fall.

Nu, åter till slappandet..

Halsont efter träningen

Mjo..det river lite i halsen (kände av det lite i slutet av dagens träningspass) så jag försöker kurera mig med te, får hoppas att det hjälper.

20111006-220642.jpg

Löpning i duggregn

3.09 km i duggregn med sällskap blev kvällens träning. Vi körde intervaller 2 gånger 2 minuter (gå/jogg). Nu har jag duschat och fått i mig lite mat så det är dags för ryggläge i soffan!

Förresten, jag testade koffeintabletterna ikväll, kändes som jag blev piggare men måste testa igen för att vara säker.

Trevlig kväll!

Nya inköp

Jag har köpt mig lite nytt till skafferiet, beställningen blev från svensktkosttillskott.se. Paketet som kommer att komma i veckan innehåller:

 

Arctic Omega-3, 180 kapslar

För att få i mig tillräckligt omega 3 helt enkelt.

 

 

Core Caffeine, 100 tabletter

Tänkte ta detta när jag känner mig trött innan träning, t.ex direkt efter jobbet m.m, istället för att dricka kaffe och sätta igång magen (vilket är väldigt jobbigt när man är ute i skogen och springer..).

 

Core Vitamins, 60 tabletter
Mina ’mitt val’-vitaminer håller på att ta slut så tänkte jag att jag skulle testa dessa.