Det var ett par år sedan, men idag så började vågen med en sjua!
Och det är helt min förtjänst, bra Mats! 🙂
Och hur firade jag det? Bulle och kaffe? Nej nej, med ett löprunda såklart! Och lite ballonger här.. 😉
Hoppas att ni får en bra dag!
Journal
Jag har bestämt mig för att inte springa Göteborgsvarvet 2012.
I slutet av augusti 2011 bestämde jag mig tillsammans med par vänner för att anmäla mig till Göteborgsvarvet 2012, jag bestämde mig även för att sätta detta som ett mål för mig själv att genomföra.
Som jag skrev i det inlägget..
..det är fortfarande löjligt långt..
Och det är det fortfarande. Jag har inte många mil löpträning i kroppen och har inte ens varit i närheten av ens 10 km (för att inte prata om 21 km..) löpning, det vore därför bara dumt att ens försöka.
Jag kommer att åka till Göteborg i helgen och heja på er andra såklart! Ses vi?
Och för er som skall genomföra, eller besöka, Göteborgsvarvet 2012 – här är en film på hela varvet!
Dagens träning blev en morgonträning, 08.30 hade jag planerat dagen innan att jag skulle stå i spåret och så blev det! Då kroppen kändes en aning seg så tog jag den korta rundan på 2.39 km (1 varv) på tiden 19:03. Joggade så mycket jag kunde och gav mig *pip* på att..vad? Det skriver jag imorgon! 🙂
En väldigt skön start på lördagen, blir helt klart fler tidiga helgpass!
Glömd pulsklocka, dålig musik i mp3:n, bara korta löparstrumpor rena och motvind. Allt det skulle kunna göra löparrundan dålig, men icke, efteråt var den där känslan av nöjdhet lika hög som det brukar vara och solens strålar gjorde inte saker sämre.
Skön jogg i solskenet på ungefär 4.2 km blev det till slut! 🙂
Jag har bestämt mig för att fortsätta med 1kr/km och kommer därför att räkna januari, februari, mars och april månad retroaktivt – 214.94 km, det vill säga 215 kr!
1kr/km har nu för övrigt samlat in mer än 25.000 kr till cancerfonden!